МГЕО "Наш дім - Манява" » » Астрономи знайшли саме сухе, холодне і безвітряне місце на Землі - 5 Вересня 2009

26.07.2017 / Коментарів: 0 / Категорія: / Добавив: Гість

Вчені стверджують, що знайшли в Антарктиді точку, з якої можна вести астрономічні спостереження і отримувати знімки космосу в три рази більш чіткі, ніж де б то не було на планеті.

Як повідомляє РІА-Новости з посиланням на журнал "Publications of the Astronomical Society", це унікальне місце (81,5 градуса південної широти і 73,5 градуси східної довготи) знаходиться на висоті 4,053 тисячі метрів над рівнем моря на одній з вершин гірського хребта , званого Хребет "А", що підноситься над Антарктичним плато (Австралійська антарктична територія). Середня температура в зимовий період тут становить мінус 70 градусів за Цельсієм. Оскільки там надзвичайно безвітряно, погода дуже стабільна, а атмосферні флуктуації, які проявляються зазвичай у мерехтінні зірок, не заважають вести спостереження.

Антарктида вже давно цікавить астрономів як місце для базування обсерваторій. Ще в 2004 році вчені з Університету Нового Південного Уельсу показали, що завдяки унікальним атмосферним умовам якість знімків, зроблених за допомогою наземних телескопів в Антарктиді, може бути нітрохи не гірше, ніж одержуваних за допомогою космічного телескопа "Хаббл".

Команда дослідників з Австралії і США спробувала знайти найкращу точку для розміщення обсерваторії на території Антарктиди. Для цього вони скомбінували дані супутникових спостережень і наземних метеорологічних станцій, обробка яких з допомогою кліматичних моделей дозволила визначити фактори, що впливають на якість астрономічних спостережень - хмарність, температуру, яскравість неба, вологість, швидкість вітрів і турбулентність атмосфери.

Іншим перспективним місцем для розміщення телескопа є так званий Купол "С", також розташований на Антарктичному плато. Уряд Австралії, яка не має на власній території точок, придатних для висококласних астрономічних спостережень, вже заплановано побудову тут обсерваторії з дзеркалом діаметром 2,5 метра. Телескоп буде побудований до 2012 року за участю Франції та Італії.