Дороги Киргизстану стануть стійкими до змін клімату до 2020 року

Проект АБР (Asian Development Bank) покликаний оновити 52 км дороги, що сполучає Бішкек і Кара-Балта та є частиною Центрально-Азіатського регіонального коридору економічного співробітництва-3, що простягається від південно-західного Сибіру в Російській Федерації через Афганістан, Казахстан, Киргизстан, Таджикистан, Туркменістан і Узбекистан на Близький Схід і Південну Азію. Дорога також є єдиним прямим наземним сполученням між південною та північною частинами Киргизької Республіки.

Команда проекту АБР провела оцінку вразливості території, де розміщується дорога, до зміни клімату, а також визначила відповідні параметри зміни клімату, їх значення та можливі заходи з адаптації. Така оцінка транспортного проекту в Киргизькій Республіці була проведена вперше.

Врахувавши всі можливості та загрози, пов’язані зі зміною клімату, команда АБР розробила ряд інженерних та неінженерних опцій, що допоможуть зробити дорогу більш витривалою до погодньо-кліматичних умов та здешевити її утримання в цілому.
Неінженерні рішення в проектуванні дороги включають заходи, що покликані компенсувати вплив зміни клімату, а також заходи з управління дорогою та підвищення потенціалу загалом. До прикладу, дерева на узбіччі дозволять зменшити ефект “острову тепла”, абсорбувати вуглекислий газ від автівок та уловлювати частки пилу.

    “Зміна клімату є незаперечним фактом і наші проекти повинні враховувати це. Ми потребуємо оцінки факторів зміни клімату, щоб включити їх в детальну розробку і попередню екологічну експертизу, – зазначають представники команди АБР. – Таким чином, ми можемо побудувати дороги, стійкі до зміни клімату, які також будуть сприяти розвитку країни впродовж багатьох поколінь».

За матеріалами – blogs.adb.org



25.02.2016 manyava 0

ТОП користувачів