МГЕО "Наш дім - Манява" » » Глибоководні екосистеми виявилися вразливими до глобального потепління - 7 Листопада 2009

20.11.2017 / Коментарів: 0 / Категорія: / Добавив: Гість

Біологи встановили, що глибоководні екосистеми схильні до впливу глобального потепління. Традиційно вважалося, що істоти, які мешкають на глибині понад два кілометри, утворюють достатньо замкнений світ. Стаття вчених із викладом результатів опублікована в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, а її короткий виклад наводиться на сайті інституту Monterey Bay Aquarium Research Institute. У рамках дослідження вчених цікавили рівнини дна, розташовані на глибині більше 4 кілометрів, які знаходяться на відстані 220 кілометрів від узбережжя Каліфорнії. Вчені виявили, що біологічний матеріал потрапляє на рівнини, поступово осідаючи з поверхні. Загалом до дна дістається близько 5 відсотків всієї біомаси – інша поглинається на шляху. Таким чином, зміна клімату і течій може впливати на кількість біомаси, що досягає дна. Дослідникам вдалося виявити конкретні випадки, коли подібне траплялося. Наприклад, в 1998 році в цьому регіоні майже зник один із видів морських огірків. З іншого боку, популяція деяких глибоководних риб навпаки зросла. Нещодавно для боротьби з потеплінням учені з Великобританії запропонували використовувати штучні дерева — спеціальні системи, що фільтрують повітря. Розрахунки дослідників показують, що фільтруюча система, розміром з великий контейнер, дозволяє замінити близько 1000 дерев аналогічного розміру.