МГЕО "Наш дім - Манява" » Каталог статей » Роль прибережних захисних смуг у збереженні малих річок Карпат.

Роль прибережних захисних смуг у збереженні малих річок Карпат.

20.10.2017 / Коментарів: 0 / Категорія: / Добавив: Гість

річка Бистриця Солотвинська Прибережена захисна смуга – частина водоохоронної зоні відповідної ширини вздовж річки, моря, навколо водойм, на якій встановлено більш суворий режим господарської діяльності, ніж на решті території водоохоронної зони.

            Прибережні захисні смуги встановлюються з метою охорони поверхневих водних об’єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо  озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережені захисні смуги.

            Прибережні захисні смуги встановлюються по обидва береги річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:

-          для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею 3 гектари25 метрів.

-          для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари  - 50 метрів

-          для великих річок, водосховищ на них та озер – 100 метрів.

Створення прибережних захисних смуг уздовж річок, морів, озер та водосховищ з метою охорони поверхневих вод  від забруднення та засмічення регулюється:

Водним кодексом України – статті  88 – 89;

Земельним кодексом України – статті 58 п. 2, ст.. 60, 61;

Постановою КМУ № 486 «про затвердження Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них» від 08.05.1996 року.

Прибережні захисну смуги мають природоохоронне значення їх встановлення передбачає режим обмеженої господарської діяльності. Обмеження господарської діяльності  у прибережних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах здійснюється шляхом:

-          захоронення певних видів діяльності;

-          дозволу певних видів діяльності зі спеціальним режимом.

Обмеження у використанні земельних ділянок у прибережних захисних смугах відповідно до статей 87 – 89 Водного кодексу України  спрямовані на охорону і раціональне використання водного фонду з метою створення сприятливого режиму водоохоронних зон і водних об’єктів,  попередження їх забруднення та засмічення.  У прибережних захисних смугах забороняється:

-          розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і заліснення), а також садівництво та городництво;

-          зберігання та застосування пестицидів і добрив;

-          влаштування літніх таборів для худоби;

-          будівництво будь яких споруд, у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів, та стоянок автомобілів;

-          миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;

-          влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо;

Об’єкти, що містяться на землях у прибережній захисній смузі  і призначенні для основної та спеціальної водогосподарської діяльності, наприклад водозабірна споруда, об’єкти санітарної охорони, об’єкти рятування людей на воді, очисні споруди тощо можуть експлуатуватися в межах встановлених правил, із додержанням земельного і водного законодавства, правил екологічної безпеки, якщо при цьому не порушується режим їх експлуатації. Підприємства, установи та організації, які експлуатують  водопідпірні, водопропускні, водозахисні або водозабірні споруди водогосподарських систем, у тому числі  розташовані на землях водного фонду   зобов’язані  дотримуватися встановлених  режимів їх роботи та правил  експлуатації водних об’єктів ( стаття  78 Водного кодексу України).

Не придатні для експлуатації  споруди, а також ті, що  не відповідають установленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг ( стаття 89 Водного кодексу України),

Контроль за створенням  прибережних захисним смуг і водоохоронних зон, а також за додержанням режиму  використання їх територій здійснюється місцевими органами виконавчої влади,  виконавчими комітетами місцевих рад і державними адміністраціями. Ці органи здійснюють  організаційні та контролюючі функції щодо  забезпечення додержання законодавства про обмеження використання земельних ділянок  прибережних захисних смуг власниками   і землекористувачами, всіма громадянами і юридичними особами. Акти встановлення меж прибережних захисних смуг та смуг відведення земель водного фонду затверджуються сільськими(селищними, міськими) радами та передаються  їм під охорону. 

Під час розроблення технічної документації прибережні захисні смуги  встановлюються на підставі Водного кодексу України. Однак в даний час у зв’язку з прийняттям нового Земельного кодексу внесені зміни у розміри прибережних захисних смуг. Тому досить важливою проблемою на даний час є внесення змін в розроблену проектно-технічну  документацію  по встановленню водоохоронних зон і прибережних захисних смуг та винесення їх в натуру.

_____________________________________________________________________________

Проект «Карпатські джерела» реалізується за фінансової підтримки

The Black Sea Trust for Regional Cooperation проект Фонду «German Marshall»


Коментарі (0)

Коментувати

Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Регистрация | Вход ]
Молодіжна громадсько-екологічна організація "Наш дім - Манява"© 2003-2017/ All right reseved / Design by VWStudio /