МГЕО "Наш дім - Манява" » Каталог статей » Інформаційний бюлетень проекту "Земля наше багатство" № 2

Інформаційний бюлетень проекту "Земля наше багатство" № 2

21.08.2017 / Коментарів: 0 / Категорія: / Добавив: Гість

ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЮЛЛЕТЕНЬ № 2.

СТАН ДОТРИМАННЯ ЗЕМЕЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА В БОГОРОДЧАНСЬКОМУ РАЙОНІ.

 

Можна стверджувати, що в області та зокрема в Богородчанському районі проводять заходи по боротьбі з корупцією. Однак більшість людей, працівник органів місцевого самоврядування стверджують, що корупція існує саме у вище перерахованих органах влади. У вересні місяці Головним управління земельних ресурсів  в Івано-Франківській області було проведено  опитування громадян щодо їхнього ставлення до земельної реформи та загальної зацікавленості земельними питаннями. За результатами опитування 26 % опитаних громадян однією з проблем  у земельних відносинах вважають недостатню поінформованість населення.

          На протязі 2006 року до управління земельних ресурсів у Богородчанському районі надійшло 6 скарг від жителів району на дії службових осіб місцевого самоврядування та органів виконавчої влади про порушення їх прав у сфері земельних відносин.

          Вже у 2007 році в управління земельних ресурсів надійшло 10 скарг від жителів району про порушення їх прав у сфері земельних відносин. Це стверджує, що хоча і проводяться роз’яснювальні роботи управлінням земельних ресурсів серед органів влади, зловживання посадовими особами у сфері земельних відносин не зменшується, а збільшується.

          Крім того всім жителям, які звернулися із скаргами було порекомендовано вирішити спірне питання в суді, і не має фактів вирішення цих спірних питань самим управлінням земельних ресурсів.

          Землі водного фонду за нашими спостереженнями також є вигідними ділянками для представників бізнесу. Особливостями правового режиму земель водного фонду полягають в тому,  що за рішенням органів виконавчої влади або місцевого самоврядування землі водного фонду, що належать до державної та комунальної власності, надаються у постійне користування державним водогосподарським організаціям.  Відповідно до ст. 87 Водного кодексу України контроль за створенням водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також за додержанням режиму використання їх територій здійснюються виконавчими комітетами місцевих Рад і державними органами охорони навколишнього природного середовища. Порядок використання земельних ділянок  прибережних захисних смуг уздовж річок, навколо водойм та на островах визначається відповідними органами виконавчої влади при вирішенні питань про надання земель водного фонду у постійне чи тимчасове користування (ст. 85 Водного кодексу України). Обмеження у використанні земельних ділянок у прибережних захисних смугах відповідно  до статей 87 – 89 Водного кодексу України спрямовані на охорону і раціональне використання водного фонду. На цих ділянка створюється певний суворий режим, який обмежую господарську діяльність в їх межах.

          Нами  було проведено дослідження дотримання законодавства України на землях водного фонду.  В 1997 році на території Богородчанського району було встановлено в натурі за межами населених пунктів і частково в межах населених пунктів прибережні захисні смуги та смуги більшості річок району.

          Однак недостатком є те, що під час розроблення технічної документації прибережні захисні смуги були встановлені на підставі Водного кодексу України від 09.06.72 року № 771 – УІІІ.

          В зв’язку з прийняттям нового Земельного кодексу України та Водного кодексу України були внесені зміни в розміри прибережних захисних смуг.

Таким чином на даний час необхідно внести зміни в розроблену проектно-технічну документацію по встановленню водоохоронних зон і прибережних захисних смуг та винести їх в натурі.

Аналізуючи листи, рішення сільських рад та безпосереднє спілкування жителями ми дійшли висновку про наступне:

-          досить складною процедурою є прийняття рішень щодо виділення (вилучення) земельних ділянок;

-          затягуються роботи по виготовленню технічної документації по інвентаризації земельних ділянок та видачі державних актів на право власності;

-          у більшості сіл Богородчанського району не має чіткого розмежування земельних ділянок комунальної власності та державної власності.

-          до цього часу не визначено меж земельних ділянок рекреаційного, оздоровчого та природно-заповідного призначення;

-          спостерігаються масові самозахоплення та забудови прибережних захисних смуг та земель водного фонду;

-          спостерігаються випадки самовільного захоплення земельних ділянок;

-          слід зауважити, що місцеві жителі мало поінформовані про їхні права, як землекористувачі, у багатьох випадках порушуються їхні права.

-          з боку громадян та юридичних осіб мають місце порушення Водного кодексу України, особливо статей 86, що стосується самовільних розробок і вивозки гравійно-піщаних сумішей з русел гірських і малих річок.

-          органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади не залучають місцевих жителів у громадські обговорення рішень, що стосуються земельних питань, не створюють можливості їхньої участь у процесах прийняття рішень;

 

              МГЕО “Наш дім – Манява”

 

Видання інформаційного бюлетень стало можливим завдяки підтримці американського народу, яка була надана через Агентство США з Міжнародного розвитку (АМР США), Корпорацією «Виклики тисячоліття» та «Менеджмент Сістемс Інтернешнл» за Договором про співпрацю № 6040 – 001 – 51 – 00 – 0102 - 071

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Коментарі (0)

Коментувати

Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі.
[ Регистрация | Вход ]
Молодіжна громадсько-екологічна організація "Наш дім - Манява"© 2003-2017/ All right reseved / Design by VWStudio /